کد مطلب:192905 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:186

مقدمه ی ناشر
بسم الله الرحمن الرحیم

یا اباعبدالله یا جعفر بن محمد ایها الصادق یابن رسول الله، یا حجة الله علی خلقه، یا سیدنا و مولینا، انا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بك إلی الله، و قدمناك بین یدی حاجاتنا، یا وجیها عند الله اشفع لنا عندالله.

ای ابوعبدالله ای جعفر فرزند محمد، ای صادق ای فرزند پیامبر خدا، ای حجت خدا بر مخلوقاتش، ای آقای ما و سرپرست ما، براستی ما رو آوردیم و به میانجیگری خواستیم و متوسل شدیم به وسیله ی تو به درگاه خداوند، و جلو انداختیم تو را پیشاپیش درخواستهایمان، ای آبرومند در پیشگاه خداوند، میانجیگری كن بر ما در پیشگاه خداوند.



[ صفحه 5]



سپاس خدای منان را كه توفیق چاپ و نشر اثری دیگر از آثار پربركت و گرانسنگ ائمه ی هدی - علیهم السلام - را نصیبمان نمود.

كتاب «گنجینه ی نور»، مجموعه پرسش هایی است كه از رئیس مكتب جعفری، حضرت امام صادق علیه السلام به عمل آمده و آن حضرت بدان پاسخ فرموده اند.

شیعیان، این تربیت یافتگان مكتب برحق امام صادق - علیه السلام - همواره تشنه ی معارف اسلامی بوده و از سرچشمه ی زلال احادیث كه توسط محققان و مؤلفان و راویان حدیث ثبت و ضبط گردیده، سیراب می شوند.

كتاب حاضر با توجه به احادیث و روایات بسیاری كه از امام صادق - علیه السلام - در موضوعات علمی، فرهنگی، اخلاقی، عبادی، اعتقادی، تربیتی، فقهی و... در كتب مختلف حدیث موجود است و دسترسی به آن برای افراد به خصوص قشر جوان به آسانی مقدور نیست گردآوری گردیده است كه می توان گفت در نوع خود كم نظیر است و پاسخ به سؤالات و شبهات بسیاری از جوانان در زمینه های مختلف خواهد بود.

لازم به ذكر است كه این كتاب در نوبت اول در دو مجلد به چاپ رسیده بود كه با توجه به جایگاه خاص خود در میان نسل دانشگاهی و جوان و همچنین پیشنهادات مكرر، در نمایشگاه بین المللی سال 1381 متن عربی احادیث حذف



[ صفحه 6]



گردید و فقط به ذكر آدرس آن اكتفا شد، تا كتاب را جهت استفاده آسانتر به صورت تك جلدی در چاپ دوم به خوانندگان تقدیم كنیم.

امید است این كتاب كه توسط عالم و دانشمند محقق، حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ احمد قاضی زاهدی، تدوین و تألیف گردیده و جناب حجة الاسلام و المسلمین خوشنویس با قلمی شیوا نسبت به ترجمه آن اقدام نموده اند، مورد استفاده شیعیان شیفته و دلباخته معارف اسلامی باشد.

در خاتمه امیدواریم چاپ و نشر این كتاب به عنوان میراث و گنجینه ای ارزشمند و مرجع، قابل استفاده و استناد قرار گرفته و مرضی حضرت باری تعالی و مشمول عنایات حضرت ولی عصر - ارواحنا فداه - باشد.

- بمنه و كرمه -

18 ذیحجه 1423 عید سعید غدیرخم

انتشارات گنج عرفان



[ صفحه 9]